Zawsze kręciło mnie budowanie. To coś co najbardziej lubię robić. Jako dziecko „tysiące” godzin spędzałem w piaskownicy, a „miliony” minut spędziłem na budowaniu LEGO. Patrząc z przyszłość widziałem się jako architekta jednak nie dane mi było dostać się na wydział architektury i ASP (na egzamin w większości przyniosłem prace wykonane na komputerze – grafiki, rysunki 3D). Teraz dziękuję tym panom kicającym w czarnych tunikach! Dzięki, że mnie nie przyjęliście, bo teraz pomagam tworzyć marki od zera i to jest świetne!
Ostatnio poznałem naprawdę ciekawych ludzi – Lindę i Piotra, którzy przyszli do mnie z pomysłem zbudowania marki naturalnej drogerii. Tak powstało MYWYEKO.pl
Zaczęło się standardowo od Briefu – czyli założeń dla marki, wspólnie opracowaliśmy cechy marki (do tego używam współdzielonego dokumentu na platformie paper, gdzie razem z klientami możemy w tym samym czasie dopisywać treści, poprawki.
Cechy marki „MY WY EKO”
- powszechna
- opiekuncza
- uczciwa
- naturalna
- zrownowazona
- konkretna
- społeczna
Ważne jest, że wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy jaka będzie nazwa firmy. Zrobiliśmy burzę mózgów i powstało kilkadziesiąt propozycji nazw. Po kilku nieprzespanych nocach i dziesiątkach wyszukiwań domen internetowych została nazwa MYWYEKO. Następnie stworzyliśmy badanie spójności nazwy i marki, czyli specjalny formularz, który umożliwia sprawdzenie czy potencjalni klienci odczytują markę w sposób zbliżony do założeń (cech marki). W niektórych przypadkach odpowiedzi respondentów są inne niż oczekiwane – wtedy należy zmodyfikować nazwę marki / logo itd.
MY WY EKO – wyniki badania spójności, wniosek zgodność z założeniami – czyli nasza marka jest spójna.